Pericolul care crește pe TikTok: la ce sunt expuși utilizatorii, mulți dintre ei minori

de: Ciprian Ioana
21 04. 2021

TikTok e o platformă care a crescut extrem de mult și prinde bine mai ales în rândul tinerilor. Doar că aceștia sunt expuși și la multe pericole.

TikTok are sute de milioane de utilizatori în toată lumea, dar nu reușește pe deplin să elimine conținutul periculos de acolo. Mai mulți utilizatori au semnalat faptul că există un trend prin care utilizatorii încarcă clipuri pornografice la pozele de profil. BBC atrage atenția asupra fenomenului denumit  „Don’t search this up”.

În replică, rețeaua de socializare susține că elimină conturile care postează conținut pornografic sau clipuri violente. Dar realitatea e că nu poate controla absolut tot.

Pericolul de pe TikTok

După cum atrag atenția majoritatea experților, publicul de pe TikTok este, în special, foarte tânăr. Nu-i de mirare, așadar, că și minorii pot fi expuși la conținut pornografic sau de altă natură violentă.

Profilurile publice care conțin așa ceva sunt identificate ușor după tastarea diverselor hashtag-uri. Platforma, deținută de gigantul chinez ByteDance, susține că a interzis inclusiv aceste hashtag-uri, care trimit către conținut pornografic și că a șters clipurile. Dar există numeroase metode prin care regulile pot fi ocolite.

Fenomenul se dezvoltă și-n contextul în care utilizatorii de TikTok pot pune în loc de o poză de profil un filmuleț. Astfel, mecanismul de filtrare poate fi păcălit.

TikTok și-a prezentat recent noile formate de reclame și a profitat de situație pentru a se lăuda și cu numărul de utilizatori la nivel mondial. Potrivit aplicației, are la nivel global nu mai puțin de 732 de milioane de utilizatori care deschid aplicația cel puțin o dată pe lună. Doar în SUA, numărul total e undeva la 100 de milioane.

Cifrele sunt cumva sub așteptări, din moment ce erau mulți analiști care insistau că TikTok se apropie de pragul de 1 miliard de utilizatori la nivel mondial. Se pare că cifra e, însă, mai mică de atât. Majoritatea utilizatorilor au vârste extrem de mici, a anunțat compania chineză.

59% dintre aceștia au sub 24 de ani.